Mirabella Sawyer

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Mattes lilla Lodjurs första snö

Av Mira - 9 januari 2012 19:37

  Idag var jag och Casanova på långpromenad och under promenaden så började det snöa.

Det är första gången Cassis upplver snö, han tycket att det var både spännande och läskigt. Ena stunden skulle han vara uppe och med och i nästa stund blev det lite läskigt och han kröp ner i sin ryggsäck.

     


Några naturbilder på Lysekils första snö denna vinter.

   


Normalt när vi kommer hem från en promenad så vill Cas äta, sen springa runt lite för att sen sova i flera timmar.

Idag var annorlunda när vi kom in så var han helt tyst, och så fort vi kom in i vardagsrummet så somnade han i mitt knä, där han sov i flera timmar.

   

Söt va?!   

 
 
Daniella

Daniella

10 januari 2012 10:17

Sv: Vad roligt! Ja jag har hört mellan 1 och 2 år för honorna men det kanske var fel då :P

Nej jag har faktiskt inte tänkt på det ännu heller, känner ingen panik änsålänge men det kommer väl:P Har du kommit på nåt stamnamn än?

Ja det hade varit mkt trevligt :)

http://brownbetty.blogg.se

Mira

10 januari 2012 10:22

Jag har hört att 1 år funka och många kör på det med 2 år är bättre, men det beror mycket på katten också. Dom som är mer insatta i avel och haft några kullar kan det där bättre än mig.

Har Betty blivit könsmogen än? Casanova har börjat bli det och det märks att han bli fertilare för varje dag, han låter jätterolig när han går runt och ropar på tjejer.

Jag hoppas på att få Stonehaven godkänt som stamnamn, men jag har andra alternativ också.

Vi får se till och fixa det någon gång=)

Vad är det du pluggar förresten?

 
Daniella

Daniella

10 januari 2012 18:43

Ja jag får ta hjälp av Margita mfl när det är dags, men kommer nog avvakta ett tag för känner ingen brådska :)

Hon betedde sig ju jättekonsigt ett tagoch jamade non stop men nu är hon lugn igen. Pratar mer gör hon iofs.. Går runt och gör små kurrande ljud och jam, men mest är när hon söker kontakt eller pratar med en :P Annars har jag inte märkt nåt annat. Haha, dom har konstiga läten för sig :P "pratar" Casanova mkt oxå?

Okej, men det var ju ett fint namn! Det är svårt att komma på så där out of the blur tycker jag.. Gäller ju att man gillar det så pass mkt att man inte ångrar sig efter några år ;)

Jag pluggar logistik på Handelshögskolan :) Pluggar du? JObbar?

http://brownbetty.blogg.se

Mira

10 januari 2012 19:20

Ja, jag får också hjälp av Margit och Emelie, skulle ara svårt annars eftersom jag aldrig hållt på med avel innan.

Vad det så att hon började löpa? Jag märkte att Cassis var på väg att bli könsmogen eftersom han började få ett nytt rop och att det luktar mer ur hans toalåda (dock tog det ett tag innan jag hörde det ny ropet då det kom ungefär samtidigt som att vår hund Leo, Cassis bästa vän dog och han gick runtoch ropade efter honom också).
Ohhh ja Cas pratar hela tiden och väldigt mycket, finns mycket han vill säga och han är mycket pratglad=)

Jag fick namnet Stonehaven från en av mina favoritböcker som jag läste för flera år sedan, jag blev kär i namnet då och började bygga ett koncept runt det.

Jag letar jobb just nu och hoppas in som timvikarie inom personlig assistans. Jag pluggade på GU ett år men jag orkade bara inte plugga så mycket så jag tar en pause för att ta reda på om jag vill plugga eller göra något annat.
=)

 
Margita

Margita

11 januari 2012 17:09

Vad roligt att se att ryggsäcken kommer till användning! Han har det ju för bra lilla Cas! Så härliga bilder från Lysekil, när jag ser bilderna kommer jag ihåg hur det var att bo vid kusten, dvs HELT UNDERBART!!

http://sengas.bloggplatsen.se

Mira

11 januari 2012 20:12

Ja gud ja, vi använder den jättemycket! Tack så mycket Margita, vi använder den mer än den andra buren och Casanova älskar den, jättebra att ha när han inte vill gå och inte vill vara på axlarna!
Ja han är bra bortskämd hihi ;)

 
Dalatussan

Dalatussan

11 januari 2012 23:56

Åh vad lik våran sibiriska Elise han var !
Vi kallar också henne för vårat lilla lodjur ;)

finns bild på bloggen :)

http://dalatussan.bloggplatsen.se

Mira

12 januari 2012 10:05

Tack, tack! Han är en mycket mysig kisse min Casanova. Hihi kärt barn har många namn, Mattes lilla Lodjur är bara ett av dom, hehe.
Han ska bli tillgänglig för avel i april om alla tester går som dom ska!

Ska kolla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mira - 29 mars 2013 11:17

Jag var ute med Ami & Cassis på en kvällspromenad igår och fick detta kortet på dom som jag tycker blev riktigt lyckat! Ha en fin långfredag! ...

Av Mira - 28 mars 2013 19:00

Snyggingarna Casanova och Amishai och resten av Kattmaffian önskar alla Glad Påsk!...

Av Mira - 28 mars 2013 17:27

Okej, det är dags att erkänna jag är inte alls bra på att uppdatera min blogg, speciellt inte när mitt liv kommer ivägen. Mycket har hänt sedan sist jag skrev. Ami har nu bott hos mig i över 1 år, Willow den vackra valde att flytta till min syster ...

Av Mira - 21 juni 2012 07:34

... men när var senast man hörde talas om vaktkatter? Jag har träffat ett antal "vakhundar" i mitt liv och igår fick jag reda på att jag inte behöver någon då jag redan har tre vaktkatter.   Jag låg i sängen igår och läste när jag hörde att Willow ...

Av Mira - 19 juni 2012 21:38


Hurra, hurra, hurra för Casanova fyller 1 år idag!   Han har blivit bortskämd idag (mer än vanligt), ätit god mat och så har han och Ami varit ute på gården och lekt hela dagen.   Wow kan inte fatta att min lille underbara Casanova är redan 1 å...

Casanova

 

Presentation


Varmt välkommern till min blogg! Denna blogg handlar mest om mina katter Casanova & Willow och hur jag håller på att starta upp en lite uppfödning av sibiriska katter. Men det kommer också handla mycket om min vardag, tips och roligheter!


Fråga mig

1 besvarad fråga

Bloggvänner!

Syster min (Hanna)

Zumba & kultur med Lisa

Margita (Sengas)

Casanovas syster Betty

Miss Emmi's

Jennys blogg

Miss Vivi

Sesam och Kristina

Länkar

Omröstning

När tror ni jag kommer att få min först sibbehona som ska gå vidare i avel?
 Mindre än 1 år
 1år
 2 år
 3 år
 mer än 3 år
 aldrig

Gästbok

Kattungar!!!

 

Rasstandard

   

Trädgården

Här uppdaterar jag hur det går med skapandet av min trädgård här hemma!  

Senaste inläggen

Translate my blogg

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards