Mirabella Sawyer

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Mira - 7 augusti 2011 19:28

Hurra, hurra, hurra för Casanova är 7 veckor idag! Min älskade lilla Casanova fyller idag 7 veckor! Jag får lägga upp en blid jag lånat av Mragita för jag kna inte hitta USB-sladden till min kamera!


  Grattis på 7-veckorsdagen Casanova!!!! Älskar dig massor  . Stort garttis också till Betty och Ida, Casanovas systrar som dom med blir 7 veckor!!

Av Mira - 7 augusti 2011 15:01

Detta måste jag säga är lite lustigt, när jag tänkte på att skaffa katt så började jag söka på nätet när jag aldrig fick svar från testhem, då trillade jag på Miss Emmi's hemsida och såg en bild på Elton och tänkte åhh vad kul det vore att få en kattunge efter honom, men sen tänkte jag inte mer på det. Från dom som jag gjorde mitt första snifftest hos rekomenderade två olika uppfödare för mig bla Miss Emmi's och Senga's. När jag kollat upp och läst lite om de olika så kontaktade jag Margita som har Senga's för att jag tycket om det jag läst och ville köpa från en mindre uppfödning. När jag mailade henne så fick jag reda på att dagen efter hon fått mitt mail var dagen då hon lämnade Alice för parning hos ingen mindre än Elton, detta hade jag ingen aning om när jag bestämde mig för Senga's så tur tur att hon skulle parar sin vackra hona med den hanen som jag tänkt det vore kul att ha en kattunge efter honom.

Sen när man gick och väntade på att kattungarna skulle fördas så undrade man ju hur dom skulle bli, även om jag inte direkt brydde mig om det var hane eller hona, eller vilken färg så tänkte man ju ändå på något sätt ihop sin drömkatt och detta fick jag för mig:

  • Det skulle vara en hane
  • Han skulle bli ända hanen i kullen
  • Han skulle födas först eller sist
  • Han skulle vara ganska lik Elton
  • Han skulle vara kelig, lekful och matglad

Så hur blev det då? Jo så här:

  • Det blev en hane
  • Han är ända hanenen i kullen
  • Han är född först
  • Han är rätt lik Elton
  • Han är gosig, lekful och vädigt matglad

Haha är inte livet roligt ibland?! Min lilla älskade Casanova blev helt rätt katt för mig!   

Av Mira - 7 augusti 2011 14:47

... på Casanova när han leker med sin nya leksak och lite på resten av kullen, taget när vi var och hälsade på honom precis innan han fyllde 6 veckor!



 

Av Mira - 7 augusti 2011 13:56

Jag skulle vilja flytta ut på landet och bo i naturen för det är där jag mår som bäst, trivs som bäst och kan ladda mina batterier. Mitt drömställe är Ett stenhus som är gjort i natursten, det ska stora fönster (även takförnster) så det kommer in mycket naturligt ljust, det ska ha doften inomhus som att man är ute i skogen, jag vill självklart ha öppen spis och stora rymliga rum, och et lyxigt badrum. Jag vill att huset ska vara omgivet av skog och berg men jag vill ändå vara nära havet och kunna se det! Huset ska se ut som att det nästa är en del av naturen (det är så svårt att beskriva) men det ska inte se ut som en klup som förstör landskapet. Mitt drömhem är helt underbart så som jag ser det men svårt att beskriva!!!!

Av Mira - 7 augusti 2011 13:43

Iband blir jag bara så ledsen att jag kan sitta och gråta i evigheter (käns som det iaf), och jag menar inte lite snyft, snyft utan jag rigtigt bölar, så här kommer kruxet jag vet inte alltid varför jag gråter, jag vet att jag kommit över min depression och liknade men jag känner mig arg, sårad, bortglömd och bara lite vilsen, men jag kan inte säga vad det är som gör att jag känner så. Skumt eller hur?

Ibland känner jag bara för att at mitt pick och pack och stick fast jag vet inte vart jag skulle gå.

Jag kanske bara känner rester av allt det som varit, de sista som sitter kavr så att jag äntligen kan släppa det???


Nu till roligare saker: Casanova blir 7 veckor idag! Mer om detta kommer senare!!!

Av Mira - 7 augusti 2011 11:28

Det är nu bestämt att jag tar hem Casanova den 10 sep i år! Här är en liten nedräknare så jag kan hålla koll på hur långt det är kvar!


Casanova

 

Presentation


Varmt välkommern till min blogg! Denna blogg handlar mest om mina katter Casanova & Willow och hur jag håller på att starta upp en lite uppfödning av sibiriska katter. Men det kommer också handla mycket om min vardag, tips och roligheter!


Fråga mig

1 besvarad fråga

Bloggvänner!

Syster min (Hanna)

Zumba & kultur med Lisa

Margita (Sengas)

Casanovas syster Betty

Miss Emmi's

Jennys blogg

Miss Vivi

Sesam och Kristina

Länkar

Omröstning

När tror ni jag kommer att få min först sibbehona som ska gå vidare i avel?
 Mindre än 1 år
 1år
 2 år
 3 år
 mer än 3 år
 aldrig

Gästbok

Kattungar!!!

 

Rasstandard

   

Trädgården

Här uppdaterar jag hur det går med skapandet av min trädgård här hemma!  

Senaste inläggen

Translate my blogg

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards