Mirabella Sawyer

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Mira - 17 augusti 2011 15:57

Jag gör ibland en kladdkaka med apelsinsmak, som blivit populär hos dom som ätit av den. Jag vet att det inte är nyttigt, men här kommer mitt recept på den iaf, hoppas ni gillar den!



1dl kakao
3dl socker
1,5dl mjöl
2  ägg
1 msk vaniljsocker
100 g smör
1/2 - 1 blockchoklad
Skal och juice från 1 apelsin
1 tsk kokosfett
Puré från 2 kokta morötter och 1,5 dl kokt broccoli

Koka morötter och broccoli och gör puré.
Blanda ihop torringredienserna, blanda sen i äggen, purén och kokosfettet.
Smält smöret och blockchokladen tillsammans och rör sen ner det i smeten. Rör sedan ner juice och skal från apelsin.
Häll smeten i smörad form sätt in i ugnen i 20 min på 225 C, ta sen ut den och låt den svalna.

Glasyr (räcker till ca 3 kladdkakor):
1 paket florsocker
1 dl kakao
Några rutor blockchoklad
Ca 1 dl mjölk

Blanda kakao och florsocker.
Blanda sen i mjölken men ta lite i taget så glasyren inte blir för lös.
Smält blockchokladen (4-5 rutor) rör sen ner det i smeten!
Bred sen på det på kladdkakan när den svalnat!
Ät sedan med glass eller vispad grädde och låt smaka!   

Av Mira - 17 augusti 2011 13:51

I have two favorite bands, and one of them is: MUSE! And I just love this song, listening to it is like getting an energy boost! So enjoy!



Casanova

 

Presentation


Varmt välkommern till min blogg! Denna blogg handlar mest om mina katter Casanova & Willow och hur jag håller på att starta upp en lite uppfödning av sibiriska katter. Men det kommer också handla mycket om min vardag, tips och roligheter!


Fråga mig

1 besvarad fråga

Bloggvänner!

Syster min (Hanna)

Zumba & kultur med Lisa

Margita (Sengas)

Casanovas syster Betty

Miss Emmi's

Jennys blogg

Miss Vivi

Sesam och Kristina

Länkar

Omröstning

När tror ni jag kommer att få min först sibbehona som ska gå vidare i avel?
 Mindre än 1 år
 1år
 2 år
 3 år
 mer än 3 år
 aldrig

Gästbok

Kattungar!!!

 

Rasstandard

   

Trädgården

Här uppdaterar jag hur det går med skapandet av min trädgård här hemma!  

Senaste inläggen

Translate my blogg

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards